Verkeersoverlast De Veranda stuk minder

31 oktober 2018 - Nieuwsbericht

Door een nieuw systeem voor de verkeersregulering is de overlast van auto’s in De Veranda op wedstrijddagen aanzienlijk afgenomen. Het gebied wordt nu voor een wedstrijd of evenement opgedeeld in vijf segmenten waar auto’s maar op één manier in en uit kunnen. Verkeersregelaars zien toe op de goede afwikkeling.

De ontvlechting van het verkeer op wedstrijddagen is begin van dit seizoen ingevoerd. Remco Gilbers, mobiliteitsmanager bij Stadion Feijenoord: “De doorstroming verloopt inmiddels steeds beter. Kon het in de oude situatie zo zijn dat autostromen zich volledig vast reden, nu is het al zo dat De Veranda na een wedstrijd binnen een uur ‘leeg’ is. In de nieuwe situatie wordt de Piet Smitkade exclusief vrij gehouden voor bewoners en hulpdiensten.”

De verkeersmaatregel is tot stand gekomen in nauw overleg tussen Stadion Feijenoord, de bewonersvereniging BBV, de gemeente Rotterdam en de politie. Ook past de maatregel in het mobiliteitscontract dat de gemeente en Het Stadion met elkaar hebben afgesloten in het kader van de ontwikkeling van Feyenoord City. Daarin staan de onderlinge afspraken en verantwoordelijkheden om bezoekers, zo snel en comfortabel mogelijk naar De Kuip en, in 2023, naar het nieuwe stadion te krijgen. Dit moet op zo’n manier dat de (verkeers)overlast voor de omliggende wijken minimaal is. Ingezet wordt op minder auto’s en meer stadionbezoekers per openbaar vervoer en fiets, parkeren op afstand, groepsvervoer en vervoer over water.

Animo voor bewaakte fietsenstalling
Van de bewaakte fietsenstalling naast het Maasgebouw wordt steeds meer gebruik gemaakt. Van de 300 beschikbare plaatsen waren er de laatste thuiswedstrijden van Feyenoord meer dan 200 bezet. Vooral de eigenaren van duurdere (elektrische) fietsen en scooters stellen prijs op deze service.

 

Staat jouw vraag er niet bij?

Stel hier je vraag

“Kan de bijdrage aan het spelersbudget in eerste jaar nieuw Stadion naar € 25 miljoen?”

Hoe zit het nou?